Categorieën
Geen categorie

Mogelijke Social media marketing trends in het nieuwejaar

Nu we het einde van 2020 naderen, is één ding zeker: we hebben dit jaar veel tijd op sociale media doorgebracht. Maar onze toegenomen verbinding met social media marketing is helemaal niet schokkend.

In maart, toen landen thuisblijvende bestellingen implementeerden vanwege de wereldwijde pandemie, rapporteerde Statista een stijging van 21% in het maandelijkse gebruik van sociale media.

Het hele jaar door zijn consumenten niet alleen sociale kanalen blijven gebruiken om bij te praten met dierbaren, maar ze hebben ze ook omarmd voor productonderzoek, de laatste berichtgeving en urenlang hersenloos entertainment.

Nu de wereld 3,6 miljard gebruikers van sociale media bereikt en nog steeds te maken heeft met de pandemie, vragen merken zich niet alleen af ​​hoe ze volgend jaar een groot publiek op sociale media zullen betrekken.

 Merken zullen een “less is more” benadering blijven volgen.

Dit jaar hebben veel merken minder tijd besteed aan het maken van posts op sociale media en meer tijd aan het produceren van alleen inhoud die attent, waardevol en in contact was met de wereld om hen heen. Volgens experts zet de trend van “less is more” zich waarschijnlijk voort in 2021. COVID-19 zorgde ervoor dat merken een vraag begonnen te stellen die ze zichzelf misschien nooit eerder hadden gesteld: ‘Wil mijn publiek nu überhaupt iets van me horen?.

Het is te verwachten dat merken bedachtzamer zijn wanneer ze posten. Dit kan zelfs betekenen dat ze minder posten – ongeacht de algoritmen – omdat dit het juiste is om te doen. Er zullen ook meer doordachte advertentie-aankopen en partnerschappen zijn.

2. Contentwaarde overtreft de productiekwaliteit.

Toen veel bedrijven in 2020 gedwongen werden volledig op afstand te gaan, moesten teams van sociale media marketing en videomarketing schaalbare productieprocessen ontwikkelen die vanuit huis konden worden gedaan. Toen consumenten nog steeds bezig waren met video’s, livestreams en andere social media marketing die duidelijk vanuit thuiskantoren was gemaakt, realiseerden marketeers zich dat inhoud met een lagere productiekwaliteit nog steeds aantrekkelijk kan zijn – als het waarde biedt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *